Het van oorsprong Amerikaanse tennismerk K-Swiss is een samenwerking aangegaan met DJ, producer en entrepreneur Diplo om The Board te lanceren. The Board is een baanbrekende campagne, bedoeld om te inspireren en een nieuwe generatie jonge ondernemers te betrekken bij K-Swiss. Na de rerelease van de K-Swiss Si-18, de eerste tennisschoen van leer, is dit de volgende opvallende move van K-Swiss in een korte tijd.
K-Swiss werd in 1966 opgezet door twee jonge ondernemers die naar Californië verhuisden en die vanaf het lanceren van een revolutionaire tennisschoen, de K-Swiss Classic, K-Swiss uitbouwden tot een wereldwijd succesvol merk. Diplo wordt de directeur van “The Board” die gaat bestaan uit 100 jonge, creatieve individuen die aan verschillende opdrachten werken om K-Swiss weer terug op de kaart te zetten.
Onder leiding van Diplo, zie video hierboven, zullen succesvolle sollicitanten van “The Board” worden uitgenodigd voor het members-only gedeelte van de website. Tijdens een curriculum van zes lessen wordt de groep in contact gebracht met insiders uit de industrie. Elke insider zal een discussie leiden die aansluit op zijn of haar expertise, waarna deelnemers een opdracht krijgen die betrekking heeft op K-Swiss. Leden van “The Board” zullen beslissingen nemen over daadwerkelijke projecten van K-Swiss die het merk ook zal opvolgen. Het programma bestaat uit belangrijke topics, waaronder merkpositionering, sneaker design, social media promotie en het opstellen van een businessplan.
Ben of ken jij de perfecte kandidaat voor “The Board”? Aanmelden kan tot 30 april, 2015 via Kswiss.com/theboard. Daarnaast tonen onderstaande beelden nogmaals hoe tof en clean de witte K-Swiss sneakers zijn als je ze draagt onder een dressed-up suit.